NoboNet Informatikai Kft.

E-mail: info@nobonet.hu
Cégjegyzékszám: Cg.13-09-141700
Adószám: 23008102-2-13
Képviselő: Baumann Zoltán ügyvezető
Céget bejegyző szerv: Fővárosi
Törvényszék Cégbírósága
 
Copyright 2013 © NoboNet Kft.

Ragaszkodjunk régi logónkhoz vagy merjünk változtatni?

logo_tortenet_google_2015.09_nobonet.hu.jpg2015.szeptember: a GOOGLE ismét új logóval rukkolt elő. De vajon hányadik módosított változat ez a kezdetek óta?
Ennek kapcsán készítettük el bejegyzésünket, miszerint a logó mennyire lényeges eleme a cégek arculatának. Gyakran szembesülünk azzal, hogy ügyfeleink ragaszkodnak a kezdetekkor megálmodott és megalkotott logójukhoz mondván, hogy "már 20 éve ez a logónk, mindenki ez alapján azonosít be minket". Elsősorban nekik szánjuk az alábbi összefoglalónkat, miszerint a világmárkák is - fennállásuk óta - mennyi és milyen logó változtatásokat "éltek túl" úgy, hogy nem szűntünk meg felismerni őket. Merjenek változtatni!

logo_tortenet_google_nobonet.hu.jpg

A felgyorsult tempójú, vizuális világunkban nagyon fontos, hogy a kiválaztott márka egyértelmű legyen a felhasználó számára. Félreérthetetlenül tükrözze a mögöttes szolgáltatást vagy terméket.

Biztosan nem gondoltátok volna, hogy szakemberekből álló csapatok hónapokig terveznek egy-egy logót vagy hogy minden apró változást megelőzően teljes kutatómunkát végeznek. Rengeteg elvetett verzió és ötlet után születik meg egy új logó vagy egy régi logó újabb változata.

A legfontosabb szempont, hogy LEGYEN EGYSZERŰ.

Ugyanis a túlságosan összetett logó megzavarja és elriaszthatja a potenciális ügyfeleket.

Logótervezés során: 

1. Egyetlen színben elkészítve is legyen beszédes! Ha egy logónak színekre van szükség, akkor valószínűleg gyenge védjegy lesz.

2. Minden méretben mutasson! Az óriásplakátokon és a miniatűr gravírozáskor is felismerhető maradjon.

3. Ne elégedjünk meg az első verzióval. Készíttessünk több változatot!

4. Válasszunk tudatosan színeket!    

Vörös: sürgető hatást kelt 
Sárga: magával ragadja a figyelmet. Az optimizmus és a pörgés egy színbe foglalva.    
Kék: A kék kíméli a szemet és megnyugtat. Ha kicsit megézzük a vezető szociális média oldalak színe kék - Facebook, Twitter, LinkedIn. A kék szín által a bemutatott információk könnyebben olvasható. Képzeljük csak el, ha nap mint nap piros, vagy narancssárga színű oldalt olvasgatnánk ...    
Narancssárga: Építés és bizalom.   
Zöld: A környezetvédelem és az egészség színe.    
Lila: A lila színű logó sikert, hatalmat és mentális erőt tükröz.

Végezetül egy kis bemutató jó néhány nagyobb vállalat logójának változásáról!

logo_tortenet_shell_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_ATT_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_coca_cola_nobonet.hu.jpg

logo_tortenet_burger_king_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_apple_nobonet.hu.jpg

logo_tortenet_barbie_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_lego_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_reebok_nobonet.hu.jpg

logo_tortenet_mcdolnalds_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_chevrolet_nobonet.hu.jpglogo_tortenet_starbucks_nobonet.hu.jpg

2015-10-02 10:00:00