Ragaszkodjunk régi logónkhoz vagy merjünk változtatni?
2015.szeptember: a GOOGLE ismét új logóval rukkolt elő. De vajon hányadik módosított változat ez a kezdetek óta?
Ennek kapcsán készítettük el bejegyzésünket, miszerint a logó mennyire lényeges eleme a cégek arculatának. Gyakran szembesülünk azzal, hogy ügyfeleink ragaszkodnak a kezdetekkor megálmodott és megalkotott logójukhoz mondván, hogy "már 20 éve ez a logónk, mindenki ez alapján azonosít be minket". Elsősorban nekik szánjuk az alábbi összefoglalónkat, miszerint a világmárkák is - fennállásuk óta - mennyi és milyen logó változtatásokat "éltek túl" úgy, hogy nem szűntünk meg felismerni őket. Merjenek változtatni!
A felgyorsult tempójú, vizuális világunkban nagyon fontos, hogy a kiválaztott márka egyértelmű legyen a felhasználó számára. Félreérthetetlenül tükrözze a mögöttes szolgáltatást vagy terméket.
Biztosan nem gondoltátok volna, hogy szakemberekből álló csapatok hónapokig terveznek egy-egy logót vagy hogy minden apró változást megelőzően teljes kutatómunkát végeznek. Rengeteg elvetett verzió és ötlet után születik meg egy új logó vagy egy régi logó újabb változata.
A legfontosabb szempont, hogy LEGYEN EGYSZERŰ.
Ugyanis a túlságosan összetett logó megzavarja és elriaszthatja a potenciális ügyfeleket.
Logótervezés során:
1. Egyetlen színben elkészítve is legyen beszédes! Ha egy logónak színekre van szükség, akkor valószínűleg gyenge védjegy lesz.
2. Minden méretben mutasson! Az óriásplakátokon és a miniatűr gravírozáskor is felismerhető maradjon.
3. Ne elégedjünk meg az első verzióval. Készíttessünk több változatot!
4. Válasszunk tudatosan színeket!
Vörös: sürgető hatást kelt
Sárga: magával ragadja a figyelmet. Az optimizmus és a pörgés egy színbe foglalva.
Kék: A kék kíméli a szemet és megnyugtat. Ha kicsit megézzük a vezető szociális média oldalak színe kék - Facebook, Twitter, LinkedIn. A kék szín által a bemutatott információk könnyebben olvasható. Képzeljük csak el, ha nap mint nap piros, vagy narancssárga színű oldalt olvasgatnánk ...
Narancssárga: Építés és bizalom.
Zöld: A környezetvédelem és az egészség színe.
Lila: A lila színű logó sikert, hatalmat és mentális erőt tükröz.
Végezetül egy kis bemutató jó néhány nagyobb vállalat logójának változásáról!
2015-10-02 10:00:00